Skip to main content

ASBÜ Kent, Çevre ve Yerel Yönetim Çalışmaları Araştırma ve Uygulama Merkezi (ASBÜKENT) tarafından düzenlenen webinar serisinin dördüncü programı, 12 Nisan 2022 Salı günü Doç. Dr. Aktan Acar’ın “Geçmişin Geleceği - Geleceğin Tarihi: Yapılı Çevreyi Yapay Zekâ, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Araçları ile Değerlendirme" başlıklı konuşmasıyla zoom üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirildi. ASBÜKENT Merkez Müdürü Prof. Dr. Aslı Akay'ın açılış konuşması, Üniversitemiz öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Emine Sökmen'in takdimi ardından program, Doç. Dr. Aktan Acar'ın sunumuyla gerçekleştirildi. 

Doç. Dr. Aktan Acar, ODTÜ Mimarlık Bölümü'nde tamamladığı lisans eğitiminin ardından İsviçre Federal Teknoloji Enstitüsü Mimarlık Bölümü’nde yüksek lisans, Çankaya Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde de doktora eğitimini tamamlamıştır. TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nde Temel Tasarım Stüdyosu’nda görev yapan Doç. Dr. Aktan Acar; mimarlık eğitiminin tarihi, bugünü, geleceği, içeriği ve yöntemleri üzerine çalışmakta, somut ve somut olmayan kültürel mirasa ilişkin araştırma projelerinde yer almaktadır.

Sunumunda yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik uygulamalarından örnekler veren Doç. Dr. Aktan Acar, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının farklarına değindi. Eş zamanlı ağ toplumunun zaman ve mekânı ortadan kaldırdığını ve bu anlamda farklı imkânlar sunduğunu belirtti. Sosyal bilimlere dijital teknolojilerin entegrasyonu hakkında bilgi veren Doç. Dr. Aktan Acar, artırılmış gerçekliğin sosyal bilimlerde kullanılmasının farklı ve yeni bir yol sunabileceği fikriyle konuşmasını sonlandırdı. Webinar, katılımcılardan gelen soruların yanıtlanması ardından sona erdi.  

Tarih
12/04/2022, Tuesday , 14:00:00
Başlık

ASBÜKENT Webinar: Doç. Dr. Aktan Acar "Geçmişin Geleceği - Geleceğin Tarihi: Yapılı Çevreyi Yapay Zeka, Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Araçları ile Değerlendirme"

We use mandatory cookies to ensure you get the most out of our services.

By using asbu.edu.tr, you are consenting to the use of cookies.